Slumber Party Massacre – Amy Holden Jones 1982

Slumber Party Massacre

Yönetmen:Amy Holden Jones
Senaryo:Rita Mae Brown
Oyuncular:Michelle Michaels, Robin Stille, Michael Villella
Yapım Yılı: 1982
Ülke: ABD
[ratings]


Konu: Akıl hastanesinden kaçan seri katil, küçük bir kasabada 24 saat içinde dehşet saçar. Cinayet aleti olarak pille çalışan bir matkap kullanan katil, nedensiz yere önüne çıkan kızlı erkekli oldukça büyük bir grubu delik açmak suretiyle öldürecektir. Katilin hedefine pijama partisi yapan bir grup genç kız da girdiğinde iş iyice eğlenceli bir hal alır.

Korku Filmleri Yorumu: Korku sineması konusunda eğitim veren bir üniversite olsa ve bu üniversitede “Slasher filmine giriş” diye bir ders okutulsa… Bitti mi?: Bitmedi! Ve bu dersi de bendeniz veriyor olsam… Derste izleteceğim filmlerden biri kesinlikle işte bu olurdu.

Slasher türü dediğimizde akla ilk gelen örneklerden biri değil. (Belki de hiç bilinmiyordur. Bilinmiyorsa da bu da size sitemizin bir hizmeti oldu :)) Ancak bana göre türün özel örneklerinden biri.

Korku sinemasında kadın yönetmenler ya da senaristler çok fazla yoktur. Bu filmin ise hem senaristi, hem de yönetmeni kadın. Film hem türe kadın bakış açısını yansıtıyor, hem de bunu türün kendi sınırları içinde bile özgün bir biçimde yapıyor.

Slasher türünde kadın bakış açısını yansıtan çok fazla film yok. Oysa, slasher türü genelde kadınların avlandığı bir tür. Öyle ya, bu türdeki filmlerde kadınlar erkeklere oranla çok daha fazla öldürülürler. Hatta birçok filmde, yalnızca kadınlar öldürülür. Buna rağmen bu türde kadınların söyleyecek fazla birşeyleri olmamış olması bana göre ilginç. Bu anlamda Slumber Party Massacre dikkat edilmesi gereken bir film.

Bu film, Slasher filmlerinin azımsanmayacak bir çoğunluğunun aksine, katilin kimliğinin gizlenmediği (bir maske veya gizemle) bir film! Katilin yüzü, ilk sahneden itibaren görünüyor. Bu yüz kişilikli bir yüz de değil. Katilin hareketlerinde ve öldürme motifinin ardında herhangibir gizemli unsur yok. Görünür herhangibir ilginçliği olmayan ortalama bir erkek albenisi olmayan, sebepsiz cinayetler işliyor.

Filmin kadın bakışını içeren özgün anlatısı işte buradan başlıyor. Film, katili, onun güdüsünü-kimliğini, bu gizemi önemsemiyor. Film cinayetlerin mekanik detaylarını-korku verebilecek bir görselliği de önemsemiyor. Bunun yerine kurban olma güdüsünü ve psikolojisini merak ediyor, bunu anlatıyor.

Filmde, zorlukla hissedilebilecek biçimde erkeğe karşı, ya da erkek gücüne karşı kadın olma güçlüğünün de bu piskolojiye alt anlatılar biçiminde yedirildiğini görüyoruz. Katilin, erkeksi ve hatta belki erkek cinselliğini simgeleyecek bir alet olan matkap kullanması… Kurbanlardan birinin tam katilden kurtuldum derken yaralı kolundan akan kan nedeniyle izinin belli olması (ve kurbanın bu kanı temizlemek için çalışması) kadınsı çileleri hatırlatıyor.

Gökhan Toka

Film: 8 Puan

Korkutuculuk: 3 Puan

Gerilim: 4 Puan

Kan & Revan: 2 Puan


Gokhan Toka
Gokhan Toka on FacebookGokhan Toka on InstagramGokhan Toka on LinkedinGokhan Toka on TwitterGokhan Toka on Youtube