Musallat 2: Lanet – Alper Mestci 2011

Yönetmen: Alper Mestci
Senaryo: Alper Mestci
Oyuncular: Türkü Turan, Zeliha Güney, Selim Gürata, Tülay Bursa
Yapım Yılı: 2011
Ülke: Türkiye
[ratings]


Konu: Elif her allahın günü korkunç hayaller gören, gaipten sesler duyan, ayılıp bayılan bir genç hanımdır. Ailesiyle birlikte yaşayan Elif’den besbelli ki ailesi önemli bir sırrı saklamaktadır. Elif çocukluğunda yatan korkunç sırrı öğrenmek üzere bir yolculuğa çıkacak ve kendisine musallat olan karanlık güçleri keşfedecektir.

Türk sinemasındaki en başarılı korku filmlerinden biri olarak gördüğümüz Musallat’ın bu 2. filmi ilkine göre oldukça sönük kalıyor. Aslında tam sönük kalıyor demek de yanlış olur, zira film ani sesler, birdenbire ortalığa fırlayıp canhıraş bağıran ecinniler, süregelen bıktırıcı hoplatma ve zıplatma çabaları ile, önce balon misali şişiyor, ondan sonra sönüyor. Çığlık 2, Halka 2 ve bilimum diğer adınısenkoy 2 gişe korku filminin mekaniği ile gençler arasındaki dolaylı ve bayık korku sohbetleri ile açılan film, devamında da bu gişeci filmlerin yaptığı gibi hoplatma zıplatma çabalarına vakit kaybetmeden hemen girişiyor. Aslında bu ikinci filmde ilkine göre biraz daha fazla konu ve kurcalasan anlam ifade edebilecek bazı alt metinler de var. Yani ani ve yüksek sesler, kısa kısa sekanslar ve bütünlük taşımayan görüntüler ile yuvasına buğday taşıyan karınca gibi korku görüntülerini anlamsızca üst üste yığmak yerine, konuyu üstüne yaslayabileceği biraz karakter ve gerilim yaratmaya çalışsa film doğru bir yoldan başlamış olabilirdi. Ancak baştan itibaren yanlış yöntemi tercih ettiğinden, bir süre sonra ilerleyebileceği yer kalmıyor ve ilk yarı henüz bitmeden oldukça sıkıcı bir film haline geliyor.

Kullandığı örümcek gibi imgeler ile aslında kader ve kaçınılmazlığı üstüne derin, sembolik, durağan, boşluklu ve gerilimli bir psikolojik anlatı olabilecekken (ve olması gerekirken) iki arada bir derede, ne yapmak istediği çok belli olmayan bir film oluyor Musallat 2. Filmle ilgili dikkat çekici ve öne çıkan ayrıntılar sanat yönetimi ve makyaj. Dükkan-ül Hayal’in kaliteli işi hemen dikkat çekiyor. Yine dikkat çeken ve anlam veremediğimiz bir nokta da Dükkan-ül Hayal’in film için hazırlamış olduğu özel efekt sahnelerinin büyük çoğunlukla montajda çıkarılmış olması.

Filmin sonunda ulaşılan noktada ise filmin içindeki birçok detay havada kalıyor. İlk filmdeki gibi bağlayıcı bir son yerine, muhtemelen montaj masasındaki katliam nedeniyle hemen her köşesinden havaya asılı halde kalıveriyor. Bu da izleyicideki hayal kırıklığını daha da artıracaktır.

Musallat 2, dağı taşı kaplayan display reklamlarının ipucunu verdiği gibi, ticari olma çabasını birçok kriterin önünde tutan bir korku filmi. Oysa filmin altyapısı ticari olmaya uygun değil. Film, altyapı ve anlatı olarak psikolojik gerilime yakınken, ticari olsun diye içine bolca ses efekti ve kısa kısa korku görüntüleri eklenmiş, dolayısıyla da iyi bir kuru köfte olabileceği halde kötü bir sulu köfte olmayı tercih etmiş bir tabak yemek gibi.


Gokhan Toka
Gokhan Toka on FacebookGokhan Toka on InstagramGokhan Toka on LinkedinGokhan Toka on TwitterGokhan Toka on Youtube